Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
  Testează orice număr de telefon
31.000 de numere de telefon portate în trei luni

Data: 11.02.2009



“Dacă în primele două luni de la lansarea portabilităţii numerelor în România s-au portat, în medie, aproximativ 7.000 de numere pe lună,
odată cu creşterea limitei de numere portate pe zi, pe parcursul celei de-a treia luni, s-au înregistrat peste 15.000 de noi numere portate, numărul total
de portari realizate ajungând la începutul lunii februarie la 31.514”, a declarat Liviu Nistoran, preşedintele ANC. Din numărul total de portări realizate, peste 26.000 sunt numere de telefonie mobilă, în timp ce în segmentul telefoniei fixe s-au portat peste 5.000 de numere.
În ceea ce priveşte telefonia fixă, faţă de ultima raportare a datelor statistice privind portabilitatea numerelor, numărul operatorilor care au primit cereri şi au efectuat portări în reţelele proprii a crescut semnificativ. Astfel, cele 5.291 de numere de telefonie fixă au fost portate către următorii operatori: Atlas Telecom – 2, Dial Telecom – 243, Euroweb – 7, GTS – 73, Ines Group – 7, Iristel – 10, Media Sat – 3, Newcomm – 10, Orange – 103, RCS&RDS – 1.059, Romtelecom – 327, Telcor – 10, Telemobil – 66, UPC – 1.892 şi Vodafone – 1.479.
În cazul telefoniei mobile, toţi cei 5 operatori au câştigat noi abonaţi în urma portării: Cosmote – 11.707, Orange – 6.849, RCS&RDS – 128, Telemobil – 211, Vodafone – 7.328.
„Numărul de utilizatori de telefonie fixă care îşi folosesc dreptul de a-şi schimba furnizorul păstrându-şi numărul de telefon s-a triplat în ultima lună şi tot mai mulţi operatori de telefonie fixă sunt antrenaţi în procesul de portabilitate. Telefonia mobilă păstrează de asemenea un ritm susţinut de creştere a numerelor portate, unii dintre operatori dublându-şi baza de abonaţi câştigaţi în primele două luni de la lansarea portabilităţii”, a mai declarat Liviu Nistoran.  
Numărul maxim de portări permise fiecărui operator a fost majorat progresiv în funcţie de numărul de solicitări care au fost înregistrate, ajungând în prezent la 500 de portări pe zi pentru fiecare operator.
Utilizatorii care apelează un număr care a fost iniţial în aceeaşi reţea şi apoi a fost portat vor auzi, după iniţierea apelului, dar înainte ca cel apelat să răspundă, un ton distinctiv care semnalează portarea. Astfel, utilizatorii au posibilitatea de a decide dacă doresc să renunţe la apelul respectiv şi să se informeze suplimentar. Ei pot afla în ce reţea este un număr de telefon din mai multe surse: de la operatorul de telefonie, prin intermediul serviciului de relaţii cu clienţii  sau accesând www.portabilitate.ro şi folosind aplicaţia destinată localizării numerelor portate.
Portabilitatea numerelor permite utilizatorilor de servicii de telefonie să păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul. Se pot porta numerele de telefonie fixă, mobilă şi numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil în România din 21 octombrie 2008.


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English