Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
  Testează orice număr de telefon
Peste 15.000 de numere de telefon portate în două luni

Data: 06.01.2009



În primele două luni de la lansarea portabilităţii numerelor au
fost înregistrate aproape 25 de mii de cereri de portare, peste 21 de mii pentru
numerele de mobil şi peste 3.000 pentru numere de fix. În ceea ce priveşte
telefonia fixă, până în prezent au fost portate 1.694 de numere, către următorii
operatori: Atlas Telecom – 1, Dial Telecom – 26, Euroweb – 5, GTS – 7, RCS&RDS –
403, Romtelecom – 210, Telemobil – 62, UPC – 425, Vodafone – 555. În cazul
telefoniei mobile, au fost înregistrate aproximativ 14.000 de portări: Cosmote –
5.960, Orange – 4.167, RCS&RDS – 38, Telemobil – 41, Vodafone – 3.778.Aşa cum anticipam, cele mai multe portări se produc în zona telefoniei mobile. Numărul de cereri înregistrate, ca şi numărul de portări efectuate, corespunde estimărilor noastre. Până acum, numărul maxim de portări permise fiecărui operator pe zi era de 300. Începând de astăzi vom majora această limită progresiv,  atât cât va fi necesar, în funcţie de numărul de solicitări care vor fi înregistrate,a precizat preşedintele ANC Liviu Nistoran.
Preşedintele ANC a dorit să arate că procedura prin care se realizează portarea numerelor este una complexă. Procesele administrative asociate implementării portabilităţii numerelor includ mai multe faze, fiecare dintre ele având potenţialul de a ridica diverse probleme tehnice. Există situaţii în care apariţia unor probleme de natură tehnică pot să determine întreruperea procesului în desfăşurare şi este necesară reluarea acestuia din faza iniţială prin reintroducerea în baza de date a cererii de portare. El a subliniat însă faptul că Autoritatea monitorizează permanent desfăşurarea proceselor de portare prin intermediul bazei de date centralizate şi ia măsuri, în urma unor analize periodice, pentru identificarea şi rezolvarea problemelor apărute şi pentru prevenirea reapariţiei lor. Am reuşit în felul acesta să menţinem la minimum numărul problemelor apărute şi să rezolvăm rapid situaţiile care afectează derularea normală a proceselor de portare, a precizat Liviu Nistoran.
Portabilitatea numerelor este un serviciu destinat utilizatorilor de telefonie care permite abonaţilor să păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul de servicii de telefonie. Se pot porta numerele de telefonie fixă, mobilă şi numere speciale precum cele din categoria 0800 sau 0900. Portarea se face doar în cadrul aceleaşi categorii (fix-fix, mobil-mobil). Serviciul este disponibil în România din 21 octombrie 2008.


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English