Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
  Testează orice număr de telefon
ANC anunta primul numar de telefon portat

Data: 30.10.2008



Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii, Liviu Nistoran, a anunţat astăzi, 30 octombrie 2008, în cadrul unei conferinţe de presă prima portare a unui număr de telefon din România.
„Mă bucur să vă anunţ că ieri, 29 octombrie 2008, la ora 16.34, a fost portat cu succes primul număr de telefon din România, într-o reţea de telefonie mobilă. Înţeleg că persoana care şi-a schimbat prima furnizorul, portându-şi numărul de telefon este foarte mulţumită de alegerea făcută şi de uşurinţa şi rapiditatea cu care s-a desfăşurat procesul de portare. Sper ca toţi utilizatorii care vor alege să apeleze la această facilitate să fie la fel de mulţumiţi ca şi primul portat”, a declarat Liviu Nistoran.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii, Liviu Nistoran, a anunţat astăzi, 30 octombrie 2008, în cadrul unei conferinţe de presă prima portare a unui număr de telefon din România.

„Mă bucur să vă anunţ că ieri, 29 octombrie 2008, la ora 16.34, a fost portat cu succes primul număr de telefon din România, într-o reţea de telefonie mobilă. Înţeleg că persoana care şi-a schimbat prima furnizorul, portându-şi numărul de telefon este foarte mulţumită de alegerea făcută şi de uşurinţa şi rapiditatea cu care s-a desfăşurat procesul de portare. Sper ca toţi utilizatorii care vor alege să apeleze la această facilitate să fie la fel de mulţumiţi ca şi primul portat”, a declarat Liviu Nistoran.

Până astăzi, 30 octombrie 2008, în baza de date au fost înregistrate 2.841 cereri de portare, 2.769 pentru telefonie mobilă şi 72 pentru telefonie fixă. Numărul cererilor de portare s-a dublat de la o zi la alta, din 21 octombrie, data la care portabilitatea numerelor a fost implementată în România.

În prima parte a zilei de astăzi, 30 octombrie, au fost portate cu succes 14 numere între diferite reţele de telefonie mobilă, numere care fie au fost activate şi funcţionează deja în reţeaua furnizorului acceptor, fie sunt în curs de activare.

De la lansare, www.portabilitate.ro, site-ul care oferă informaţii despre procesul de portare înregistrează în medie 2000 de vizitatori pe zi, recordul aparţinând zilei de 28 octombrie când aproape 2700 de persoane au intrat pe acest site pentru a se documenta despre portabilitate.

„Succesul portabilităţii nu trebuie însă evaluat în funcţie de numărul de portări care au loc, ci trebuie apreciat mai ales în funcţie de eforturile pe care le fac operatorii pentru a-şi păstra clienţii, prin oferte mai avantajoase, calitate mai bună a serviciilor şi tarife mai mici. Ne dorim să vedem o piaţă pe care portabilitatea să contribuie la jocul competitiv, iar numărul de portări să reflecte nu nemulţumirea faţă de un anume operator, ci atracţia faţă de o ofertă mai bună la un preţ mai avantajos,” a arătat Liviu Nistoran.


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English