Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
  Testează orice număr de telefon
Peste 3.000.000 de numere portate în România

Data: 09.06.2016



În primele cinci luni ale anului au fost portate peste 370.000 de numere, ceea ce face ca numarul total de portari înregistrate în România de la lansarea portabilitații și pâna la data de 7 iunie sa depașeasca 3 milioane.
 
Din totalul de 370.338 de numere portate doar în anul 2016, 94% (348.457) au fost numere de telefonie mobila și doar 21.881 au fost numere de telefonie fixa. Din primele 5 luni ale acestui an, în lunile ianuarie și martie au fost realizate cele mai multe portari – 79.024, respectiv 78.056 de numere portate.
 
Telefonie mobila
Aproape jumatate din utilizatorii care au solicitat portarea numarului de telefon mobil în primele 5 luni ale anului au optat pentru operatorul RCS & RDS, care a câștigat astfel prin portare 166.062 de utilizatori. Acesta este urmat de Orange România cu 74.554 de numere primite în propria rețea, Vodafone Romania – 67.998, Telekom Romania Mobile Communications – 29.201 și Telekom Romania Communications cu 10.623 de numere portate în rețeaua proprie. Mai multe informații privind evoluția lunara a numarului de portari realizat de primii cinci furnizori de telefonie mobila sunt disponibile pe www.portabilitate.ro.
 
Telefonie fixa
Majoritatea celor 21.881 de numere de telefonie fixa portate în primele cinci luni ale anului au fost împarțite între principalii furnizori astfel: RCS & RDS – 8.930, UPC România – 5.675, Vodafone – 2.629, Orange – 2.550 și Telekom Romania Communications – 1.348. Mai multe informații privind evoluția lunara a numarului de portari realizat de primii cinci furnizori de telefonie fixa sunt disponibile pe www.portabilitate.ro.
 
Despre portabilitate
Portabilitatea ofera utilizatorilor de telefonie libertate deplina de alegere pentru ca permite pastrarea numarului de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie.
 
ANCOM pune la dispozitie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce retea functioneaza orice numar de telefon folosit în România, chiar daca a fost portat. Site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la întrebari care apar frecvent în situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Sfaturile sunt bazate pe situatiile reale semnalate Autoritații de utilizatori.
 
Cei interesati sa afle mai multe informatii pot accesa pagina de internet a ANCOM sau site-ul www.portabilitate.ro. Pentru a face cea mai informata alegere atunci când își schimba furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte administrat de Autoritatea de reglementare, care permite compararea tuturor ofertelor operatorilor de telefonie și internet disponibile pe piața. 


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English