Free cookie consent management tool by TermsFeed Actualizare preferințe cookie-uri
  Testează orice număr de telefon
Peste 1,2 milioane de numere portate în România

Data: 10.02.2014



Până la sfârşitul anului 2013 au fost portate în România 1.207.425 de numere dintre care 824.153 sunt numere de telefonie mobilă şi 383.272 sunt numere de telefonie fixă. Anul 2013 a fost anul în care s-au portat cele mai multe numere - 274.137 ceea ce înseamnă că, în medie pe lună, 22.844 de numere şi-au schimbat reţeaua, dar nu şi posesorul. În luna decembrie 2013 s-au efectuat cele mai multe portări de la lansarea acestui serviciu - 35.532.

Portabilitatea oferă utilizatorilor de telefonie libertate deplină de alegere pentru că permite păstrarea numărul de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie.

De la data lansării acestui serviciu în România, 21 octombrie 2008, românii care au ales un alt operator, dar şi-au păstrat numărul de telefon au fost tot mai numeroşi an de an: dacă în 2008 au fost realizate 15.681 de portări, în 2009 au fost realizate 180.239 de portări, în 2010 numărul lor a fost de 221.219, în anul 2011 a continuat să crească până la 260.256, în anul 2012 s-au înregistrat 255.893 de portări, în timp ce în anul 2013 s-a înregistrat cel mai mare număr de portări - 274.137.

Din numărul total de 1.207.425 de portări realizate până la 31 octombrie 2013, 824.153 sunt numere de telefonie mobilă – 68% din total. Datele statistice arată în continuare că cei mai interesaţi să îşi păstreze numărul de telefon sunt utilizatorii cu abonament (aproximativ 80% din total), în timp ce doar 20% dintre cei ce au ales să îşi schimbe furnizorul de servicii folosesc cartele preplătite. În segmentul telefoniei mobile, Vodafone continuă să fie operatorul cu cele mai multe numere primite în reţea prin portare – 288.424 de numere, urmat de Orange, cu 270.652 de numere, Cosmote, cu 254.646 de numere, RCS & RDS, cu 8.299 de numere şi Romtelecom cu 1.400 de numere de telefon mobil.

În cazul telefoniei fixe, 35 de furnizori au primit cele 383.272 de numere portate până în prezent. Dintre acestea, cele mai multe sunt portate către RCS & RDS – 106.552, UPC România – 94.541, Orange – 75.163, Vodafone – 71.116 şi Romtelecom – 15.666. Cele mai multe cereri de portare a numărului de fix s-au înregistrat în Bucureşti (118.105 de numere), capitala fiind urmată de judeţul Cluj cu 26.052 de numere portate, Timiş (21.761), Prahova (18.687) şi Galaţi (15.217), care însumează peste 50% din totalul numerelor de telefonie fixă portate.

În anul 2013, s-a înregistrat atât cea mai mare medie lunară de portări - 22.844 de numere pe lună, cât şi luna cu cele mai multe portări de până în prezent - 35.532 de numere portate în luna decembrie 2013. De-a lungul celor cinci ani de portabilitate, în România s-au portat în medie 15.020 de numere pe lună în anul 2009, 18.435 în 2010, 21.688 în 2011, 21.324 în 2012 şi 22.844 în 2013.

Utilizatorii de internet au la dispoziţie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi câteva sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Sfaturile sunt bazate pe situaţiile reale semnalate ANCOM de utilizatori. În acest an, ANCOM a primit 95 de plângeri de la utilizatori cu privire la procesul de portare, principalele probleme sesizate vizând aspecte tehnice apărute în cadrul procesului de portare şi termenele de portare.

Cei interesaţi să afle mai multe informaţii pot accesa pagina de internet a ANCOM sau site-ul www.portabilitate.ro.

Aici puteţi accesa infograficul cu privire la portabilitatea numerelor în România.


Vrei să îţi portezi numărul? Iată 10 lucruri pe care trebuie să le ştii: 1. Informează-te în legătură cu ofertele tuturor furnizorilor şi alege-o pe cea care ţi se potriveşte mai bine. 2. Verifică însă cu atenţie şi contractul pe care îl ai cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiţii de încetare a furnizării serviciilor. 3. Dacă foloseşti o cartelă preplătită. Furnizorii la ale căror servicii se renunță returnează, la cerere, consumatorilor care au plătit servicii în avans creditul rămas neutilizat. Dacă s-a precizat în contract, p...

1. Pot să-mi portez numărul în aceeaşi reţea? Nu. Portabilitatea există tocmai pentru a-ţi permite schimbarea reţelei, dacă doreşti, şi, în acelaşi timp, păstrarea numărului de telefon cu care te-ai obişnuit. Portabilitatea permite unui număr să „părăsească” reţeaua în care a fost alocat iniţial şi să fie folosit de acelaşi utilizator într-o altă reţea. Dacă doreşti să rămâi în aceeaşi reţea, dar să îţi schimbi condiţiile contractuale trebuie să discuţi cu furnizorul tău de servicii şi să negociezi condiţii care ţi se potrivesc mai bine. 2. Dacă schimb reţeaua, îmi păstrez „pre...

Odată cu apariţia portabilităţii, identificarea reţelei în care funcţionează un număr după formatul său nu mai este posibilă. De aceea, pentru a evita situaţiile în care utilizatorii ar putea plăti un tarif diferit faţă de cel pe care îl cunosc, fiecare apel provenit dintr-o reţea către un număr care a aparţinut acelei reţele, dar a fost portat, este semnalat apelantului printr-un semnal sonor. Semnalul sonor permite apelantului să întrerupă apelul, să se informeze în ce reţea este portat numărul şi dacă tariful către acel număr este diferit faţă de cel pe care îl ştia. Unii utiliz...
Istoric Contact Disclaimer English